Gå til hovedinnhold

Houellebecqs pornosjokk

 


Eg må vedgå at eg ikkje fekk meg meg den store pornoskandalen rundt Michel Houellebecq i fjor vinter «in real time». Det var var fyrst i sumar, i samband med at eg eg las (og skreiv om) romanen hans «Serotonin», eg kom over nokre artiklar om denne merkelege episoden. Eg kan likevel ikkje seie eg vart så veldig overraska over at nettopp Houellebecq rotar seg bort i noko slikt. Han er jo ikkje «heilt A4», som ein gjerne seier, og mange av bøkene hans vitnar om ei sterk interesse for aparte seksuelle praksisar. Dei inneheld jo talrike eksplisitte skildringar av «kjønnsorgan i rørsle», ofte på måtar som må verke framadarta for dei fleste, eller i alle fall dei mindre seksuelt avanserte, av lesarane hans.


Seinhaustes 2022 kom Houellebecq altså i kontakt med den nederlandske videokunstnaren Stefan Ruitenbeek og vart narra til å spele inn scenar av pornografisk art for filmserien «Kirac». Når eg seier at Houellebecq vart «narra» til å vere med i videoen, er det sjølvsagt hans ord og hans perspektiv, for det er berre gjennom boka hans, «Noen måneder i livet mitt», eg kjenner denne saka. I Houellebecqs framstilling er han sjølv eit offer for renkespelet til Ruitenbeek, som i boka vert kalla «Kakerlakken» Dei kvinnelege medarbeidarane til Ruitenbeek vert namngjevne, men for det meste vert dei omtala som «Purka», «Kalkunen» og «Giftslangen». Boka er eit sjølvforsvarsskrift om affæren, og eit åtak på Ruitenbeek og teamet hans. 


Kva som er sanninga, er det ikkje opp til meg å seie. Boka vart skrive over ein periode på to veker våren 2023, rett etter at Houellebecq hadde tapt to sivile rettssaker mot Ruitenbeek, ein i Frankrike og ein i Nederland. Her gjev han sin versjon av hendingane. Han er sterkt foruretta og freistar å ta igjen med eit kollektivt karakterdrap på motstandarane sine. Men ærleg talt, sjølv om eg kan vere samd med Houellebecqs moralske dom over «Kakerlakken» og gjengen hans, er hovudinntrykket mitt at Houellebecq fyrst og fremst har seg sjølv (og kona) å takke for situasjonen han har kome i.


Som litterært verk har boka mange kvalitetar, for er det noko Houellebecq kan, så er det å skrive, og tankane hans er det jo alltid interessant å ta del i. For ikkje å seie morosamt. Eg lo i alle fall høgt fleire gonger medan eg las denne boka. Han er innom mykje meir enn sjølve pornoskandalen. Han skriv openhjartig om eigen libido og dei libertinske seksuelle tilbøyelegheitene sine, om islam, innvandring og tv-vanene sine. Han klarar sjølvsagt heller ikkje å unngå nokre digresjonar om litteratur (Grisham, Fontane og Mann), pornografi, den franske revolusjonen, vener og fiendar i fransk kulturliv, Den katolske kyrkja, «den fallosmektige tullingen Picasso» og livet som offentleg person i Macrons Frankrike. Digresjonane er minst like interessante som det sentrale narrativet. Interessant er det også at Houellebecq etter eiga utsegn ikkje visste at Ukraina og dei baltiske statane var uavhengige statar før i 2014, i samband med den russiske annekteringa av Krim. Jaja, desse kunstarane kan vere nokre skruar.


Les gjerne boka om du interesser deg for den slags. Sjølv er eg vel det ein kan kalle ein Houellebecq-fan, så eg likte ho godt, men eg ville aldri betalt 349 kroner for ho. Gå heller på biblioteket og spør om dei har «Noen måneder i livet mitt» inne.





Michel Houellebecq

Noen måneder i livet mitt

Oversatt av Tom Lotherington

Cappelen Damm, 2024


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bokomtale: Ugress & omstendigheter

  En kveld tidlig i oktober satte jeg meg ned og leste Michaels Konupeks diktsamling Ugress & omstendigheter . Efter å ha lest den to ganger, slo to tanker ned i mitt hode: 1) Om kort tid vil jeg trolig ha glemt hele boken, og 2) for de aller fleste vil boken forbli fullstendig ukjent, kun en anonym bokutgivelse i en smal genre som ble utgitt uten brask og bram en gang i 2024, med mindre noe helt spesielt skulle skje, som for eksempel at Konupek skulle bli en folkekjær realitykjendis eller mottager av Nobels litteraturpris. Derfor satte jeg meg ned og skrev denne teksten, som her siteres i sin helhet:  «Den tsjekkisk-norske forfatteren Michael Konupek er for meg et nytt navn, men ifølge omslagsteksten på den ferske diktsamlingen Ugress   & omstendigheter har han utgitt flere skjønnlitterære verk, deriblant romanen Böhmerland 600 cc . Boken har et monokromt omslag i en farve jeg vil kalle «mørk militærgrønn» og inneholder informasjon om tittel, forfatter, genre og...

Troller Würmstuggu nyhetsbildet igjen?

  Det siste døgnet har vi mottatt en del henvendelser fra våre lesere angående denne artikkelen i VG. Er denne «Selma Moren, debattjournalist og kommentator» bare en oppdiktet Würmstuggu-figur? er det noen som spør. Er det bare redaksjonen som er ute og troller nyhetsbildet igjen?  Dette har vi avkreftet tidligere, men likevel er det ikke helt usant. Det er ikke vi som har skapt figuren, det er det noen i VGs satireredaksjon som har gjort, men akkurat denne artikkelen er det vi som har ført i pennen. Vi har nemlig inngått en avtale med VG om å levere «Selma»-stoff i tiden fremover. Men vi er ikke de eneste, for «Selma» er et gruppeprosjekt med flere bidragsytere, både fra VG-redaksjonen og eksterne. Vi synes det er en morsom utfordring å se nyhetsbildet gjennom øynene til en tenåringspike som kanskje er litt trangsynt og ikke så veldig smart, men som kompanserer med et stort hjerte og tro på seg selv. Det er flere «kommentarer» som allerede er skrevet og som bare venter på å...

Når #metoo dreper

  Søndag 24. mars begynte et mareritt for den prisbelønte amerikanske serieskaperen Ed Piskor, kjent for tegneserier som «Hip Hop Family Tree», «Wizzywig» «Red Room» og «X-Men: Grand Design», og ikke minst den svært populære Youtube-kanalen «Cartoonist Kayfabe». En kvinne ved navn Molly Dwyer postet en «historie» på Instagram der hun fremla et nøye kuratert utvalg chatmeldinger fra 2020 som kunne gi inntrykk av at Piskor forsøkte å flørte med henne. På dette tidspunktet var Dwyer 17, snart 18 år, og Piskor var 37. De kontekstløse chatmeldingene ble ledsaget av grove anklager om «grooming» og uanstendig omgang med en mindreårig. Noen tok et skjermbilde av Instagram-posten og spredde den på sosiale medier. Dermed var helvete igang for Ed Piskor. Internettmobben begynte å samle seg for å ta ned nok et offer.  I løpet av timer ble det en allment akseptert sannhet at Piskor var en pedofil overgrepsmann, eller i beste fall en «creepy old man» som prøvde å komme ned i buksene på unge...