Gå til hovedinnhold

Nakensymjing om hausten: Demiurgiske samtalar under morgonsola (del 6)


Seks.

Maron og Vaxos foran ei gamal eik. Sjølv om det ikkje er vinter, er treet utan lauv.

Vaxon. (står med ei grein i handa)

Denne greina er ikkje lenger ein del av treet.

Maron. 

Nei, men ein gong var ho det. Ho bar lauv som ei mor ber born. 

Vaxos.

No er ho naken. 

Maron.

Om eg hugsar rett, har ikkje dette treet bore lauv på mange år. Det må vere gamalt. Eller sjukt. Får eg sjå?

Vaxos. (rekker Maron greina) 

Her.

Maron.

Ja, sjå her. Dette kvite er ein sopp som sakte drep treet. Fyrst dei øvste greinene, sidan dei lågare. Til slutt stammen. 

(studerer greina lenge)

Sjå her.

Vaxos.

Kva?

Maron.

Ein mark.

(fører marken mot munnen)

Vaxos.

Kva er det du gjer, Maron?

(Maron et marken)

Vaxos.

Sei meg, kvifor et du marken, Maron? Når eg let at auga ser eg for meg at verda er eit skodespel, og at me alle er skodespelarar. Marken òg. Sjå på denne scena. Er det ikkje noko kunstig over alt du ser her? (peikar) Eg synest det er som om alt berre er ein kopi av seg sjølv.

Maron.

Kan hende verda er ein kopi, men ho er også alt me har. Kven veit kor homkjem frå? Kven er du? Ein skugge?

Vaxos.

I går såg eg ein kingel som åt ei fluge. Fluga måtte ha hange fast i kingelveven lenge, for ho hadde mista all vilje til å leve. Det var som ho såg på døden med lengsel og håp. Eg undrast kva eg er, ein kingel eller ei fluge?

Maron.

Som ung var eg ei fluge. Eg flaug dit merksemda drog meg. Eg var rask og svolten på livet, og ottastst knapt noko under sola. No er eg kingelen som ventar... og ventar...

Vaxos.

Eg tenkte på fluga heile dagen. Kva om eg endar som ho? Set eg meg fast i noko eg ikkje kjem bort frå snart?

Maron.

Ja?

Vaxos.

Eg meiner - set eg meg fast i noko eg trur eg kan kontrollere. Set eg meg fast, og går til grunne? Er eg i ferd med å gå til grunne? Maron, hald meg!

Maron. (omfamnar Vaxos)

Du går ikkje til grunne, Vaxos. 

Vaxos.

Nokre gongar kjenst det som eg er eit ekko. Ein gjenklang av noko nokon har sagt ein gong for lenge sidan. Noko utan rotfeste og konsekvens. Og nokre gongar let eg att auga berre for å sjå... Men eg ser ingen ting. Ingen ting, Maron!

Maron.

Eg ser deg.

Vaxos.

Gjer du?

Maron.

Eg ser deg, Vaxos. Og du ser meg.

Vaxos. (frigjer seg frå famntaket)

Nokon gongar trur eg at et ser deg, men alt eg ser, er noko som liknar deg. Og når eg tenkjer etter, liknar du ikkje heller. 

Maron. (plukkar opp ein stein frå bakken)

Denne steinen er alt som er att.

Vaxos.

Alt?

Maron.

Alt som er att.



Illustrasjon: William-Adolphe Bourguereau






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Når #metoo dreper

  Søndag 24. mars begynte et mareritt for den prisbelønte amerikanske serieskaperen Ed Piskor, kjent for tegneserier som «Hip Hop Family Tree», «Wizzywig» «Red Room» og «X-Men: Grand Design», og ikke minst den svært populære Youtube-kanalen «Cartoonist Kayfabe». En kvinne ved navn Molly Dwyer postet en «historie» på Instagram der hun fremla et nøye kuratert utvalg chatmeldinger fra 2020 som kunne gi inntrykk av at Piskor forsøkte å flørte med henne. På dette tidspunktet var Dwyer 17, snart 18 år, og Piskor var 37. De kontekstløse chatmeldingene ble ledsaget av grove anklager om «grooming» og uanstendig omgang med en mindreårig. Noen tok et skjermbilde av Instagram-posten og spredde den på sosiale medier. Dermed var helvete igang for Ed Piskor. Internettmobben begynte å samle seg for å ta ned nok et offer.  I løpet av timer ble det en allment akseptert sannhet at Piskor var en pedofil overgrepsmann, eller i beste fall en «creepy old man» som prøvde å komme ned i buksene på unge piker. H

Står Würmstuggu bak Simen Bondevik?

  Det siste døgnet har vi mottatt en rekke henvendelser fra lesere som lurer på om det er vi som har skrevet denne kronikken i Aftenposten, der Simen Bondevik klager sin nød over at han har fått Twitter-kontoen sin sperret og låst, angivelig fordi han har trykket like på en tweet fra mikropartiet Sentrum om det kontroversielle temaet funksjonshemmedes rettigheter. I kronikken skriver Bondevik at han er skuffet over Elon Musks nye, mer ytringsfrihetsvennlige regime på Twitter. De oppsiktsvekkende opplysningene om sensur og politisk styring som har kommet for dagen etter at Musk overtok, men knapt blitt rapportert om i norsk presse, nevner han selvfølgelig ikke. Det gjør man vanligvis ikke i den venstreorienterte skravleklassen. Spørsmålet våre lesere stiller, er altså om Simen Bondevik og hans «organisasjon» Unge Sentrum bare er påfunn fra Würmstuggu-redaksjonen etter samme mønster som de figurene vi har skapt ved hjelp av Twitter-kontoer og fingerte leserbrev til avisene for å gjøre n

Hatpropaganda i skolebibliotekene

  Vi har mottatt et foruroligende brev fra en av våre lesere. Vi publiserer det i uavkortet form.  Kjære Würmstuggu Jeg er en kjærlig forelder til en 15-åring som går på ungdomsskolen. Her om dagen kom hen hjem og fortalte noe som rystet vår lille familie langt inn i ryggmargen. Dette hendte mens klassen var på biblioteket for å finne en bok å lese. Mens vår unge skoleelev gikk der mellom bokhyllene på jakt etter lesestoff, fikk hen øye på noen bøker hen har hørt meget om, men aldri lest. (Vi er påpasselige med å gi hen egnet litteratur med gode verdier.) Der stod nemlig «Harry Potter»-bøkene av J.K. Rowling i all sin fargerike, forlokkende prakt. Her må noen ha sovet i timen, tenkte vi, for ingen som følger med i nyhetsbildet kan vel ha unngått å få med seg at Rowling er en moderne hatprofet som sprer sin giftige transfobiske propaganda ikke bare på «sosiale medier», men også gjennom disse tilsynelatende harmløse barnebøkene og de filmene de er basert på. Da vårt barn konfronterte bib