Gå til hovedinnhold

Nei til kvinnebryst i innboksen!

 


I dag fann me eit brev frå ein av våre trufaste lesarar i postkassa. Me publiserer det her i uforkorta form: 


Kjære Würmstuggu,


Eg har i ei årrekke satt pris på denne «bloggen», men den siste tida  synest eg de har skrive for mykje om nyare norsk lyrikk og sosialistleiarar frå førre hundreåret. Eg skulle gjerne sett meir stoff om italienske westernteikneseriar og tysk dramatikk. Kanskje noko om nyare samisk essayistikk òg? Er det nokon mogleigheit for at de kan lure inn eit og anna innlegg for å tilfredsstille mine behov. Og eit spørsmål til slutt: Kva er det verste med å drive «blogg»?


Med venleg helsing

Tobias W. Krag



Redaktør Dalberg svarar:


Takk for brev. Korrespondanse med lesarane er viktig for Würmstuggu-redaksjonen. Ris og ros må til for at me skal kunne gje lesarane våre tilfredsstillande lesaropplevingar. No har det seg sånn at eg nett har lese Bertold Brechts skodespel «Mor Courage og barna hennar», eller Mor Courage og barna hennes, som det heiter i Øyvind Bergs omsetjing. Han nyttar jo som kjent det dansk-norske bokmålet i staden for den meir nasjonale nynorske målforma. 


Eg har lese stykket ein gong før, men då i ei anna omsetjing, og så vidt eg hugsar må det ha vore for over ti år sidan, så det gjorde godt å lese det om igjen no. For det er godt stykke. Og som eg har sagt fleire gonger før, føretrekkjer eg ofte å lese skodespel framfør å sjå dei oppført på scena. Eg trur likevel at dette kunne ha vorte ein bra film, og for alt eg veit finst det ein slik film, men no er heller ikkje film noko eg brenn for, så det er ganske sannsynleg at eg vil gå gjennom heile livet utan kjennskap til den eventuelt eksisterande Mor Courage-filmen.


Handlinga utspelar seg under trettiårskrigen på 1600-talet, nærare bestemt frå 1624 til 1636. Mor Courage er ei svensk handelskvinne som fylgjer dei stridande troppane gjennom eit krigsherja Europa og forsyner dei stridande med varer. Mot betaling, sjølvsagt, for Mor Courage er ein krigsprofitør, sjølv om det ikkje er store utkommet ho får fra verksemda si. Ho har med seg dei tre borna sine, som ein etter ein vert offer for krigens mannefall. Hovudpersonen er utan illusjonar om krigen, han er ikkje meir enn eit høve til på tene til livsopphaldet, men borna hennar er alle idealistar på kvar sin måte, og berre sjå korleis det går med dei. Elles er feltpresten den mest interessante og komplekse bifiguren. Kan hende ikkje så overraskande med tanke på dei religiøse aspekta ved denne konflikten. 


Bertolt Brecht har utan tvil skrive ein del stinkarar, men Mor Courage er ikkje ein av dei, det torer eg seie, og sjølv om me her snakkar om ein politisk ytterleggåande kunstnar med totalitære sympatiar, er det ingen tvil om at kunsten hans held mål. Sjølv om me lever i ei tid der stadig fleire (særleg på venstresida) meiner at ein tek skade av å bli eksponert for «farlege» idear, ser eg heller på politisk ekstreme kunstnarar som verdifulle tilskot til mangfaldet og ei kjelde til refleksjon. Og det Brecht har å seie om krigen i dette dramaet slår meg som ganske sant. Sjølve boka er fin og fjong, men eg likar ikkje den Comic Sans-aktige TT Nooks-fonten som vert brukt til sceneanvisningar. 


Eg har også lese den siste utgåva av Maxi-Tex, altså nummer 81 av bokserien som trykker opp årgangshistorier med Tex Willer. I denne boka er det to historier frå 1991 og 1992 teikna av meisteren Alberto Giolitti og skrive av Claudio Nizzi. Dei er utmerkte, båe to, sjølv om det dølle omslaget signert Tex-skapar Aurelio Galeppini neppe lokkar mange lesarar til å kjøpe boka.


I den fyrste historia, «Hånden i berget», er Tex og Kit ikkje meir enn obsevatørar som fylgjer handlinga på avstand. For sjølve intrigen utspelar seg mellom eit kobbel med bandittar som får erfare den hobbesianske sanninga om at livet i naturtilstanden, utan staten, er «einsamt, fattig, stygt, brutalt og kort». Det er ganske forfriskande at heltane våre ikkje drepar ein einaste skurk.


Den andre historia, «Sheriffen av Wickenburg» fokuserer på Tiger Jack, ein figur som vanlegvis spelar andrefiolin. Men her visar den stolte navahokrigaren seg som ein framifrå actionhelt i beste Rambo-ånd. Giolitti kjenner eg best teiknar av Dells Star Trek-serie frå 1960-talet. Han har ein herleg, realistisk teiknestil som kan minne litt om Al Williamson. Verkelig top notch! Diverre er trykkvaliteten dårleg, og maskintekstinga forstyrrande for lesarooplevinga. Eg skjønar at det er billig å trykke om slike gamle historier som faksimiler, men i mine auge er det respektlaust å handsame kvalitetsseriar på denne måten.


Som svar på det siste spørsmålet ditt må eg nemne den uynskte merksemda me får frå kvinner som vil ha seksuell kontakt. Det går nesten ikkje ein dag utan at innboksane våre er fulle av «tilbod» frå seksuelt frustrerte kvinner. Nokre av dei sender til og med bilete av brystpartia sine, som om det skulle gjere oss tilbøyelege til å opprette kontakt. Me vil gjerne høyre frå lesarane, men ikkje på den måten. 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bokomtale: Ugress & omstendigheter

  En kveld tidlig i oktober satte jeg meg ned og leste Michaels Konupeks diktsamling Ugress & omstendigheter . Efter å ha lest den to ganger, slo to tanker ned i mitt hode: 1) Om kort tid vil jeg trolig ha glemt hele boken, og 2) for de aller fleste vil boken forbli fullstendig ukjent, kun en anonym bokutgivelse i en smal genre som ble utgitt uten brask og bram en gang i 2024, med mindre noe helt spesielt skulle skje, som for eksempel at Konupek skulle bli en folkekjær realitykjendis eller mottager av Nobels litteraturpris. Derfor satte jeg meg ned og skrev denne teksten, som her siteres i sin helhet:  «Den tsjekkisk-norske forfatteren Michael Konupek er for meg et nytt navn, men ifølge omslagsteksten på den ferske diktsamlingen Ugress   & omstendigheter har han utgitt flere skjønnlitterære verk, deriblant romanen Böhmerland 600 cc . Boken har et monokromt omslag i en farve jeg vil kalle «mørk militærgrønn» og inneholder informasjon om tittel, forfatter, genre og...

Troller Würmstuggu nyhetsbildet igjen?

  Det siste døgnet har vi mottatt en del henvendelser fra våre lesere angående denne artikkelen i VG. Er denne «Selma Moren, debattjournalist og kommentator» bare en oppdiktet Würmstuggu-figur? er det noen som spør. Er det bare redaksjonen som er ute og troller nyhetsbildet igjen?  Dette har vi avkreftet tidligere, men likevel er det ikke helt usant. Det er ikke vi som har skapt figuren, det er det noen i VGs satireredaksjon som har gjort, men akkurat denne artikkelen er det vi som har ført i pennen. Vi har nemlig inngått en avtale med VG om å levere «Selma»-stoff i tiden fremover. Men vi er ikke de eneste, for «Selma» er et gruppeprosjekt med flere bidragsytere, både fra VG-redaksjonen og eksterne. Vi synes det er en morsom utfordring å se nyhetsbildet gjennom øynene til en tenåringspike som kanskje er litt trangsynt og ikke så veldig smart, men som kompanserer med et stort hjerte og tro på seg selv. Det er flere «kommentarer» som allerede er skrevet og som bare venter på å...

Når #metoo dreper

  Søndag 24. mars begynte et mareritt for den prisbelønte amerikanske serieskaperen Ed Piskor, kjent for tegneserier som «Hip Hop Family Tree», «Wizzywig» «Red Room» og «X-Men: Grand Design», og ikke minst den svært populære Youtube-kanalen «Cartoonist Kayfabe». En kvinne ved navn Molly Dwyer postet en «historie» på Instagram der hun fremla et nøye kuratert utvalg chatmeldinger fra 2020 som kunne gi inntrykk av at Piskor forsøkte å flørte med henne. På dette tidspunktet var Dwyer 17, snart 18 år, og Piskor var 37. De kontekstløse chatmeldingene ble ledsaget av grove anklager om «grooming» og uanstendig omgang med en mindreårig. Noen tok et skjermbilde av Instagram-posten og spredde den på sosiale medier. Dermed var helvete igang for Ed Piskor. Internettmobben begynte å samle seg for å ta ned nok et offer.  I løpet av timer ble det en allment akseptert sannhet at Piskor var en pedofil overgrepsmann, eller i beste fall en «creepy old man» som prøvde å komme ned i buksene på unge...